« Sporthart | Main | Schoolkleutertje »

Je kunt altijd proberen

Begin februari kreeg ik een sms van mijn telecomprovider met een voordelig aanbod. Ik logde in op de genoemde site waarheen het aanbod verwees, las wat de voordelen waren en belde om te vragen hoe het zat met nummerbehoud. Geen probleem want het zou allemaal supervanzelf voor de bakker komen. Of ik meteen genoteerd mocht worden voor de overstap? Ik gaf mijn persoonsgegevens, rijbewijsnummer, verdere vereisten en wachtte af.

Wat er ook kwam, niet de beloofde bevestiging, niet de beloofde brief, laat staan de beloofde SIM-kaart die ik persoonlijk op afspraak in ontvangst zou nemen. Toen ik belde hoe het met mij zat bleek ik volmaakt onvindbaar en vergeten. Sorry voor het ongemak, maar het aanbod was toevallig ondertussen ook verlopen.

Ik natuurlijk nijdig tot ik werd doorverbonden met iemand die beslissen mocht. Veel wachten, veel excuses voor het ongemak, maar uiteindelijk mocht ik worden ingeschreven. Deja vu: wat is het nummer van uw rijbewijs? Even wachten want ik moet het uit mijn tasje pakken. Twee dagen later werd de SIM-only aangetekend afgeleverd en moest ik 1 cent betalen ter controle.

In een bijgevoegd briefje stond iets over een voorlopig nummer maar de man had me uitgelegd hoe vanzelf en soepel mijn nummer zou worden overgeheveld. Tot ik vanmorgen van mijn huidige provider een mail kreeg. Het nummer overzetten kon ik op 17 juni verwachten. Omdat mijn huidige SIM-only die per nu verlopen was een aanbieding was geweest, diende ik nog drie maanden het volle pond te betalen. Als ik bezwaren had moest ik mijn nieuwe provider maar bellen.

Nieuwe provider gebeld die vond dat de oude provider het probleem diende op te lossen, maar de oude provider zàg geen probleem. Ten lange leste een telefoonnummer in Leeuwarden gekregen waar ze verdraaide aardig waren en mijn verontwaardiging begrepen. Na enig wachten werd gemeld dat oude provider mijn nummer over zeven dagen zou overzetten. Meteen daarna kan ik mijn nieuwe SIM-kaart bij nieuwe provider activeren voor mijn oude nummer. Niks drie maanden lang een tijdelijk nummer.

Uur later een mailtje gekregen van oude provider. Dat ze op 27 maart mijn nummer overzetten. Dat ze hopen dat ik tevreden ben met hun dienstverlening, en dat ze er alles aan zullen doen om die tevredenheid bij mijn nieuwe provider voort te zetten.

Huh?

Tsja... je kunt allicht proberen.